piątek, 17 marca 2017

Odnowienie i stylizacja stołu - farba kredowa, szblon i porcelanowa ornamenowa gałka

Chciałam Was powitać w mojej kuchni - wprawdzie użytkuję ją od kilku miesięcy, ale wciąż brakowało w niej jednego elementu - stołu - małej wyspy kuchennej, który czekał w swojej kolejce na odnowienie. Pierwsze podejście do niego zrobiłam zeszłej zimy, pomyśleć, że czekał cały rok na dalsze zabiegi. Niestety przedłużający się remont sprawił, że dopiero teraz mogłam się nim zająć. 



Zanim się zabrałam się za jego odnowienie, był w strasznym stanie - co najmniej trzy warstwy obłażącej farby olejnej zdarłam przy pomocy opalarki i skrobaka. Rozpadający się blat zastąpiłam nowym, ale ponieważ stół miał sprawiać i tak wrażenie starego, blat postarzyłam.





Widać po nim znaki czasu - nie starałam się ich szpachlować, po pomalowaniu wyjściowej warstwy, malowałam go jeszcze metodą suchego pędzla, by uwydatnić wgłębienia, rysy, zniszczenia i rysunek drewna. Przy wykończeniu zdecydowałam się na pomalowanie nóżek miedzianą farbą i użycie szablonu na dolnej półce.  Szufladę musiałam zrobić całkowicie od nowa, ponieważ oryginalna się nie zachowała.


Dolna półka była połamana - po sklejeniu wzmocniłam ją listewkami.


Blat zrobiłam zupełnie nowy - ale nadałam mu znaki czasu. W jaki sposób to zrobiłam pokażę w filmiku w następnym poście :)




Jak sądzicie, pasuje w miejscu docelowym, na pierwszym zdjęciu? Wciąż jeszcze przestawiam go w różne miejsca, szukając tego, w którym będzie mi z nim najwygodniej.

Oczywiście nie mogło zabraknąć kociej kontroli jakości :) Choć dobrze wiedzą że na stół wchodzić nie wolno... ech.


4 komentarze:

  1. Piękny! Niesamowita Twoja praca, stół rzeczywiście był w stanie nie najlepszym. Efekt bardzo mi się podoba, i ten kolor...podziwiam i podzielam pasję;) Ściskam ciepło. Magic Home

    OdpowiedzUsuń
  2. I love your artwork and follow you pots this very minute!
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)