wtorek, 18 kwietnia 2017

DIY - Jak postarzyć drewno? Zmień nową deskę w stary blat stołu. Film


Postarzone drewno jest ostatnio pożądanym elementem wnętrza. Muszę przyznać, że bardzo mi się podobają takie stare blaty stołów. Kiedy odnawiałam stół - pomocnik kuchenny, który pokazywałam w poprzednim poście - okazało się ze jego poprzedni blat jest tak spróchniały, że rozpada się w rękach. Miał też kilka dziur, które trudno byłoby załatać.

Podstawiłam więc dorobić mu nowy blat z dwóch desek z marketu budowlanego, które przymocowałam do reszty stołu kątownikami. Zanim jednak to zrobiłam - blat przeszedł kilka zabiegów, dzięki którym wygląda jakby był w użytkowaniu od dziesięcioleci.



Drewno najpierw przeszło szczotkowanie szczotką drucianą, dzięki czemu uzyskało charakterystyczną dla starego drewna siatkę spękań. Jest to dość ciężka praca, polecam więc osobom, posiadającym szlifierkę kątową, zamontowanie na niej szczotki drucianej i wykonanie tej części pracy w ten sposób :)
Następnie zrobiłam trochę rys i wgłębień przy pomocy noża i pilnika. Nożem też pogłębiałam słoje drewna, usuwając miękką część drewna z usłojenia. Natomiast brzegi deski ścięłam dłutem, aby nie były tak równe i proste. Na koniec odpyliłam drewno i pomalowałam bejcą wodną w kolorze jasny szary i zabezpieczyłam lakierem akrylowym. Poniżej zobaczcie jak bejca uwidoczniła te wszystkie zabiegi jakie dokonywałam na drewnie:




 Zapomniałam niestety zrobić zdjęcia z etapów postarzania, wszystko dlatego, ponieważ nagrywałam filmik, w którym zobaczycie jak taki blat stołu możecie samodzielnie postarzyć.


Na koniec zostało przymocowanie blatu do stołu. Najpierw obie deski tworzące blat połączyłam listewkami, a następnie przykręciłam 8 kątownikami do stołu.


3 komentarze:

  1. Super sprawa, jak tak właśnie zamierzam zrobić belki do kominka, tylko że użyję 2 kolorów, jasny, który ma wypełnić wgłębienia, potem lekki szlif w celu usunięcia jasnego z wypukłych powierzchni. Na koniec ciemny kolor i dość szybkie przetarcie ścierką całości, aby zmyć ciemny kolor z jasnego.
    Taki myk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilu ludzi tyle sposobów na wykończenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. This is a really good idea that you have going on.
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)