niedziela, 27 maja 2012

DIY - jak namalować ozdobne napisy

 
Sposobów na tworzenie ozdobnych napisów jest kilka, przyznam że stosuję jeden z nich, nie wymaga on użycia jakiś specjalistycznych środków.
Gdyby jednak ten sposób malowania napisów nie  odpowiadał Wam mogę polecić klika tutoriali, które znalazłam w sieci - od tych najprostszych - choćby ten, który przedstawiła Jaga, po te z użyciem specjalnych środków do transferu, takich jakie wykorzystano w tym oraz tym kursie.

Co będzie potrzebne?
  • lustrzany wydruk napisów,
  • długopis lub ołówek, 
  • cienki pędzelek - najlepiej zerówka (do kupienia w sklepach dla plastyków)
  • kalka,
  • dobra farba akrylowa
  • przedmiot do ozdobienia napisami
  • drobny papier ścierny - o grubości 600

Najpierw podkładamy kalkę pod napis tak, by na lewej stronie odbił nam się napis.


Pod odbity napis ponownie podkładamy kalkę, i odbijamy napis, tym razem na prawej stronie.


Następnie przykładamy napis (już bez kalki) prawą stroną do przedmiotu, który ozdabiamy, przyklejamy go taśmą malarską, by się nie poruszył i znów odrysowujemy napis.


Dzięki takiemu działaniu przedmiot nie zostaje zabrudzony kalką, odbijają się na nim tylko kontury napisów. Kontury te malujemy przy pomocy cienkiego pędzelka.


Po wyschnięciu napisów  przecieramy je drobnym papierem ściernym, podobnie traktujemy rogi i brzegi ozdabianego przedmiotu, w ten sposób je postarzając.



14 komentarzy:

  1. Fantastyczny pomysł,teraz już będę wiedziała jak mam to zrobić,bo Twój jest rewelacyjny,skrzynka zyskała nowy niepowtarzalny klimat.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, cieszę się że mogłam pomóc:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł :) pudełko bardzo klimatyczne.
    Ja napisy drukuję na papierowej serwetce - drugiej warstwie- na drukare laserowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy sposób - drukujesz na samej serwetce, czy przyklejasz ją do papieru?

      Usuń
  4. Pięknie wyszedł napis,równiutkie literki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny ten błękit, dzięki za rady!
    pozdrowienia,

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajn y sposób:))ja podobnie jak Sagitta drukuje na serwetce(przyklejonej taśmą malarską na papierze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę nie sądziłam ze na serwetkach można też drukować - kiedyś wykorzystać ten sposób:)

      Usuń
  7. super tutek, bardzo tu u ciebie miło,zapraszam i do siebie na candy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja zainwestowałam w szablon, był na takiej linijce z myszkami dla dzieci za 6 zet.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tutorial !!! Na pewno mi się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  10. i juz wszystko jasne jak to sie robi:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ważne jest jednak, aby pamiętać o umiarze – zbyt duża ilość napisów może sprawić, że przestrzeń stanie się zagracona i trudna do odczytania.
    https://literkowo.com.pl/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)