wtorek, 10 września 2019

Jak farbować metodą shibori?

   
Farbowanie metodą shibori daje niespodziewane efekty. Jakiś czas temu zafarbowałam w ten sposób kilka tkanin i jeszcze nie wszystkie wykorzystałam. Ostatnio powstały jaski, a wcześniej sukienka. Farbowanie nie jest trudne, na Pintereście znajdziecie mnóstwo sposobów układania tkanin, by uzyskać różne wzory, możecie zajrzeć na moją tablicę jeśli jesteście zainteresowani. Użyłam farby w proszku do farbowania na zimno.


Co jest ważne przed takim farbowaniem to to, by wcześniej zanurzyć tkaninę w sodzie kalcynowanej, którą można zrobić ze zwykłej sody do pieczenia, wystarczy umieścić ją w piekarniku rozprowadzoną równomiernie i piec w 200 stopniach przez godzinę. W roztworze z wodą takiej sody zanurzamy tkaninę przez 20 min., potem składamy na różne sposoby i zanurzamy w rozpuszczonym w wodzie barwniku. Następnie zawijamy materiał w folię i zostawiamy na 12-24 godzi. Po czym płuczemy, pierzemy i suszymy tkaninę... i gotowe. Zdziwiłam się, że barwnik po opłukaniu kilkukrotnym, później już wcale nie farbuje :)





,






1 komentarz:

  1. Niesamowity pomysł. Bardzo mi się podoba! Mam dużo sukienek w takim stylu, ale nie wiedziałam, że mogę zrobić je samodzielnie! Pozdrawiam ja i Eltrox

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz:)